Something About Northern Europe

srpna 06, 2017

Související obrázek

Krásy severní Evropy mě nikdy nepřestanou udivovat. Mám pocit, že jsem tam žila v minulém životě nebo tam mám nějaké předky, protože tak silná přitažlivost není normální. Miluji ta krásná pohoří, ta krásná modrá jezera, to chladné počasí, ty blonďaté severské typy lidí, ten suchý inteligentní humor, ty keltské a vikingské tradice, to rybaření, ten širokoúhlý výhled a hlavně ty krásná zvířata v horách. Švédsko, Dánsko, Norsko, Velká Británie a Irsko jsou mé největší crushe co se týče zemí. Každý den sním, že se tam podívám a strávím tam nějaký čas. S jejich jazyky je to sice mnohem náročnější ale vřele doufám, že se anglicky snad domluvím. Miluji jejich kinematografii a jejich severské detektivní romány. Miluji zimu a jejich skvělý vkus na nábytek, design obecně a oblečení. I ty jejich stavby a památky jsou tak skvostné. Nemluvě o polární záři, kterou bych jednoho dne chtěla vidět. Moje máti ji viděla a říká, že to bylo něco nadpozemského.

Související obrázek

Ne nadarmo se o Severu Evropy říká, že je to království bílé magie. Všechny ty keltské a vikingské tradice jsou pro mě obrovské lákadlo. Miluji ten úžasný chlad lidí, společnosti a i prostředí. Uklidňuje mě a dělá dobře i mé estetické dušičce. Denně sjíždím Vikingy, Jo Nesba, Sherlocka, Black Books, všechny filmy s Madsem Mikkelsenem, všechny Dánská dramata ale i černé komedie, obdivuji polární lišky ale i vlky, a co hlavně, nikdy nedokážu rozdýchat jejich chladný čistý design. Zimu jsem vždy měla radši než léto. Jediné čeho bych se trochu bála jsou ta dlouhá období šera. Spousta seveřanů údajně trpí depresemi a jsou velkými spotřebiteli alkoholu. I to vysvětluje, proč se jim daří tak depresivní filmy a knížky haha. Každopádně, já vidím v jejich melancholii určitou krásu a umění. V těch širých pláních posněžených krásným bělostným sněhem je podle mě obrovská svoboda a čistota. Zkrátka, musím se tam někdy vydat. Dávám si to za životní cíl.


You Might Also Like

0 comments